نتایج جستجو
از الکتاب
- و آدم بين الماء و الطين) و اينکه يك سنگي است که بدهان عامه عمي ميخورد که بعضي گفتند العياذ: قبل از بعث مشرك بوده، بعضي گفتند:۲۶ کیلوبایت (۲٬۳۰۶ واژه) - ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۱۰
- ايجاب و سلب که موت عدم الحيوة است، بعضي گفتند عدم و ملكه مثل عمي و بصر که عدم الحيوة ممّن شأنه الحيوة، پس چيزي که قابل حيات نيست۵۰ کیلوبایت (۴٬۲۱۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- جلد 13 - صفحه 426 که گفتند: (اذا جاء البلاء ضاق الفضاء و اذا جاء القدر عمي البصر) و از افلاطون است که گفت: الحوادث سهام و الافلاك قسيّ۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- كوري داريم كوري چشم سر و كوري چشم قلب چنانچه ميفرمايد صُمٌّ بُكمٌ عُميٌ فَهُم لا يَرجِعُونَ (بقره آيه 17) چنان چه بصير هم دو قسم است۲۹ کیلوبایت (۲٬۶۲۷ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۳۹
- بضمّ عين و تشديد ميم باشد معنى آنستكه پس تعميه و مشتبه كرده شود اگر چه موجب عمى و شبهه خودشان باشند بترك تامّل و تفكّر، تامّل لازم است. جلد 3 صفحه 75 وَ لَقَد۲۵ کیلوبایت (۲٬۰۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- رافع تكليف باشد بلكه بر طبق عقل رفتار نكردند مثل صُمٌّ بُكمٌ عُميٌ فَهُم لا يَعقِلُونَ بقره آيه 166، و الا اينها هم گوش داشتند و هم۲۹ کیلوبایت (۲٬۷۱۴ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۲
- صديقه طاهره که سيد بحر العلوم از لسان جده خود ميفرمايد «خلوا إبن عمي او لاكشف بالدعاء رأسي و اشكو للّه شجوني ما کان ناقة صالح و فصيلها۲۴ کیلوبایت (۱٬۹۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- اللّهُ بِنُورِهِم وَ تَرَكَهُم فِي ظُلُماتٍ لا يُبصِرُونَ صُمٌّ بُكمٌ عُميٌ فَهُم لا يَرجِعُونَ بقره آيه 16 و 17، و ميفرمايد: اللّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ۶۰ کیلوبایت (۴٬۷۰۲ واژه) - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۰۶
- رافع تكليف باشد بلكه بر طبق عقل رفتار نكردند مثل صُمٌّ بُكمٌ عُميٌ فَهُم لا يَعقِلُونَ بقره آيه 166، و الا اينها هم گوش داشتند و هم۳۲ کیلوبایت (۲٬۹۷۳ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۲
- أَنتُم بِمُعجِزِينَ فِي الأَرضِ (اذا جاء القضاء ضاق الفضاء و اذا جاء القدر عمي البصر) كيست قدرت داشته باشد كوچكترين بلا را از خود دفع كند مرگ۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۷۱ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۹
- را در روى خاك نبيند كه در گردن او افتد؟ حضرت فرمود: اما علمت اذا نزل القدر عمى البصر، آيا ندانستهاى كه چون تقدير الهى نازل گشت چشم از بينائى كور شود «1»۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- شد و گوش قلب كر شد و زبان قلب جلد 17 - صفحه 200 لال شد صُمٌّ بُكمٌ عُميٌ فَهُم لا يَعقِلُونَ بقره آيه 166. يَخُوضُوا خوض فرو رفتن است و غرق۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۸۴ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۱
- گوش قلب شنوا باشد درك اينکه تفضلات را ميكند و مصداق صُمٌّ بُكمٌ عُميٌ نباشد، و الا شب و روز را بمعاصي و فسق و فجور ميگذرانند روز به تعدي۳۸ کیلوبایت (۳٬۳۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- بضمّ عين و تشديد ميم باشد معنى آنستكه پس تعميه و مشتبه كرده شود اگر چه موجب عمى و شبهه خودشان باشند بترك تامّل و تفكّر، تامّل لازم است. جلد 3 صفحه 75 أَن۳۱ کیلوبایت (۲٬۴۹۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- تُتلي عَلَيهِ بگوش سر ميشنود و لكن گوش قلب كر است. صُمٌّ بُكمٌ عُميٌ فَهُم لا يَرجِعُونَ بقره، آيه 17. فَهُم لا يَعقِلُونَ بقره، آيه 166۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۶۶ واژه) - ۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۳۰
- «أَبْصَرَ»: دید. با چشم بصیرت به تأمّل و دقّت پرداخت. آگاه گردید (نگا: اعراف / . «عَمِیَ»: کور و نابینا گردید. از دید او پنهان ماند. مراد این است که از مشاهده حق۳۹ کیلوبایت (۳٬۵۴۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- جالس احد هذا القرآن الا قام عنه بزيادة او نقصان؛ زيادة فى هدى او نقصان من عمى» «8» در برابر قرآن چند نوع برخورد داريم: شنيدن و ايمانآوردن: سَمِعْنا قُرْآناً۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۲۹ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۱:۴۴
- قابليت هدايت ميافتد كانّه عقل از آنها گرفته شده صُمٌّ بُكمٌ عُميٌ فَهُم لا يَعقِلُونَ بقره آيه 166 قُلُوبُكُم مِن بَعدِ ذلِكَ فَهِيَ۳۸ کیلوبایت (۳٬۰۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- آيه 4 2- سوره بقره آيه 6 جلد 2 - صفحه 96 و نيز ميفرمايد صُمٌّ بُكمٌ عُميٌ فَهُم لا يَرجِعُونَ«1» و بعضي گفتند اغلف بمعني غير مختون است۳۸ کیلوبایت (۳٬۱۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- جالس احد هذا القرآن الا قام عنه بزيادة او نقصان؛ زيادة فى هدى او نقصان من عمى» «8» در برابر قرآن چند نوع برخورد داريم: شنيدن و ايمانآوردن: سَمِعْنا قُرْآناً۴۳ کیلوبایت (۳٬۹۵۵ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۱:۴۰