نتایج جستجو
از الکتاب
- آنكهكطيعانه پيش من ايند، برايم مىآوريد؟ عفريتى از جنيان گفت: من پيش از اينكه از مجلس خويش برخيزى تخت را سوى تو مىآورم كه در مورد آن توانا و امينم. مردى كه دانشى۳۱ کیلوبایت (۳٬۳۹۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۱
- در مجلسى نشستهاند وقتى اشخاص تازه واردى را ببينند آمدهاند در صورتى كه در مجلس جا تنگ باشد خودشان را جمع نمايند و وسعت دهند در مكان يا برخيزند و جا بدهند۵۶ کیلوبایت (۴٬۹۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۴۶
- آيه «لَنَسْفَعاً بِالنَّاصِيَةِ» در همين دنيا عملى شد. «1» كلمه «نادى» به مجلس عمومى يا تفريح گفته مىشود. «زبانية» جمع «زبينة» به معناى مأمور است. امام۳۲ کیلوبایت (۳٬۰۲۰ واژه) - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۱۹
- خودت شوى و اثر مشاهده معجزه بقدرى او را از تفرعن خود تنزّل داد كه با اعيان مجلس مشورت نمود و از آنها چاره- جوئى خواست و گفت اين ساحر ماهرى است كه ميخواهد۳۵ کیلوبایت (۳٬۰۸۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- از حضرت صادق عليه السلام مروى است: ابى بن خلف به مجلس حضرت رسالت صلّى اللّه عليه و آله آمد، در آن مجلس بعضى از صناديد قريش حاضر بودند، استخوان پوسيده را۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۷۶ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۰
- يوسف تدبيرى كه زليخا براى رهايى از زخم زبان آنان انديشيد ورود يوسف (ع ) به مجلس زنان اشرافى مصر و عكس العمل آنها مسائلى كه باعث شد زنان مصرى علنا درباره۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۲۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- سرر متقبلین... و عندهم قصرت الطرف عین ... فأقبل بعضهم على بعض یتساءلون) ۲ - مجلس اُنس و به پرس و جو نشستن، از نعمت هاى الهى براى بهشتیان (فأقبل بعضهم على۱۶ کیلوبایت (۱٬۲۲۹ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۱۶
- عقلا ممكن باشد، چنانچه آدمى به ضرب كلوخى متألم شود. ايضاح: ابو حنيفه روزى در مجلس خود سه مسئله را ايراد نمود: 1- تمام افعال بندگان از خدا، و بنده مجبور است۳۷ کیلوبایت (۳٬۱۳۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- خطاب (( ينسينك )) در حقيقت خطاب به امت است . آميزش با گناهكاران و حضور در مجلس معصيت ، خطر وقوع در معصيت را براى انسان افزايش مى دهد. معناى (بسل ) و مراد۳۴ کیلوبایت (۲٬۶۹۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- ) حكمت تحريم رجوع بعد از طلاق سوم درباره وقوع سه طلاق با يك لفظ يا در يك مجلس از نظر خاصه و عامة رواياتى در مورد طلاق خلع و مبارات معناى خلع از زبان امام۸۲ کیلوبایت (۶٬۹۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- غالبان گفت بلى و بدرستيكه شما هر آينه از مقربانيد. تفسير خلاصه راى صادر از مجلس شورا اين بود كه فرعون حضرت موسى و هارون را بحال خودشان واگذار نمايد و بامر۱۸ کیلوبایت (۱٬۴۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- اين مطلب از ظاهر آيه فهميده نمىشود. سيد مرتضى علمالهدى (ره) در امالى خود مجلس 3 بر كسانى كه آيه را حمل بر ذّر كردهاند سخت حمله كرده و مىگويد: بعضى بى۱۸ کیلوبایت (۱٬۸۶۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۵
- باو ارائه دهد تا موجب مزيد معرفت و اذعان كامل او بمقام نبوت گردد و بأعيان مجلس فرمود كدام يك از شما تخت بلقيس را نزد من حاضر ميكند پيش از آنكه آنها بيايند۴۵ کیلوبایت (۴٬۱۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- يوسف تدبيرى كه زليخا براى رهايى از زخم زبان آنان انديشيد ورود يوسف (ع ) به مجلس زنان اشرافى مصر و عكس العمل آنها مسائلى كه باعث شد زنان مصرى علنا درباره۴۱ کیلوبایت (۳٬۴۱۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- خودت شوى و اثر مشاهده معجزه بقدرى او را از تفرعن خود تنزّل داد كه با اعيان مجلس مشورت نمود و از آنها چاره- جوئى خواست و گفت اين ساحر ماهرى است كه ميخواهد۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۵۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- مدينه قحطى بود. به سلامتى كاروان، طبل شادى زدند. چون آواز طبل به گوش حضار مجلس رسيد، به جهت بيع طعام، به يكديگر سبقت گرفته از مسجد بيرون رفتند، روى به كاروان۶۲ کیلوبایت (۵٬۷۲۹ واژه) - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۴۳
- خودت شوى و اثر مشاهده معجزه بقدرى او را از تفرعن خود تنزّل داد كه با اعيان مجلس مشورت نمود و از آنها چاره- جوئى خواست و گفت اين ساحر ماهرى است كه ميخواهد۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- النَّهارَ مَعاشاً وَ جَعَلْنَا النَّهارَ مَعاشاً «11» «1» توحيد المفضّل، مجلس سوم. جلد 14 - صفحه 13 وَ جَعَلْنَا النَّهارَ مَعاشاً: و قرار داديم روز را۲۲ کیلوبایت (۱٬۹۰۷ واژه) - ۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۲
- آنرا براى دهان مؤمن گرفته است تا فربه و قوى براى عبادت گردد ملك الشعراء در مجلس ناصر الدينشاه قاجار كه انجير حاضر بوده بالبداهه در وصف آن گفته «انجير اگر۲۵ کیلوبایت (۲٬۲۸۲ واژه) - ۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۹:۱۹
- فرمود و اين آيات نازل شد و بنابراين خداوند متعال بيان فرموده اعراض آنها را از مجلس حضرت ابو طالب و آنكه چون بيرون آمدند با خود ميگفتند برويد و ثابت قدم باشيد۲۲ کیلوبایت (۱٬۶۷۱ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۲۰