نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۴۱ - ۶۰ از ۳٬۰۵۲
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • است «مَنْ هذَا الَّذى يُقرِضُ اللّهَ» و ذا مبتدا و الّذى خبر آن و هر دو خبر «من» است. و خلاصه تقدير آن: «مَن هُوَ الَّذى» يا «من هذاَ الَّذى» است. وَ إِن
    ۲۸ کیلوبایت (۳۱۲ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۵
  • کلم حتى ى کتب ثوب رفع بعد حرف وله کره اول ليس رئى نا کلل قسط جعل وزر ذکر الذى ارض اتى ا يوم ذات ظلم انس وضع غير لم لما وعد سمو صلو نمرق اخذ ظهر صدر خلل
    ۵ کیلوبایت (۲۳۸ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۹
  • قول بعض فضل ان کون ورى على نا ربب ملک يمن اول قسم حسر لو ک دحر جهنم انا يا الذى حسب عاد قعد اذ صفو انس حوت انت يمم اتى ذلکن لولا ويل رسل سبل لقى لقم لن کرم
    ۴ کیلوبایت (۲۹۰ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۳
  • اذ اهل ائى رسل حقق اوى ذلک انت ا قوم ثم سوء نبو ولى مثل لم شهد يوم خلق ملک الذى قتل جعل عند خير خلف حتى کفر اذا ذکر توراة صبر کيف عبد خبر هدى لقى حسن رود
    ۷ کیلوبایت (۱۱۲ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۰
  • هو کون کلل نبء جىء جرى لم خلق رحم اتى ا حقق قبل قضى الذين نزل عظم انس ائى الذى اوى ايى بين لما نا ملک جعل علم انث کفر کتب حمد لئک قمر اول س حسن الک مريم
    ۶ کیلوبایت (۲۵۶ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۲۳
  • سمو انن نا الا هم قد کم ک الى زول ا ارض اذا ى بل رزق سرح عرو قول ذلک ختم الذى اجل رسل موت مسک وثق حسب نعم الذين نفق امر التى بلغ حسن طلق کتب انس وقى هما
    ۵ کیلوبایت (۲۶۵ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۷
  • اله الذين فى الله ترک عمل صبر ولد حقق انس امن علم لا ان ذلکم الى صلح غير الذى زوج لعل حسن شرک الا ضرر رحم وحد ابراهيم موت ى ک سدس اول ثلث بنو ن سلم ثم
    ۵ کیلوبایت (۲۸۲ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۵
  • قد اتى اخر مول الا ذلک سوى هجر قوم سنبل سکن عذب سبع ظلم شىء يا طوع ثم نفس الذى قرب لعل خرج ا اذا بين جعل سوء دعو وجد عمل موت ايى انس حبب رشد ارض رسل حيى
    ۸ کیلوبایت (۲۸۸ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۴
  • و «اقْرَأْ» آمده است.) «اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ» الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ «4» الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ‌: آن خدائى كه بياموخت جنس آدمى
    ۳۴ کیلوبایت (۳٬۱۰۱ واژه) - ‏۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۰۴
  • لکن سود اين هذا التى على يمن نا قضى بين سوء انس هما انى شىء دبب الا ضعف قدر الذى ذا عند کفر امن ضوء جنن هو قسم حمد رئى موسى ذکر حمر نعم شمل اخو مثل عظم ثمم
    ۵ کیلوبایت (۳۳۱ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۵
  • اله ل وله کبر طور قول الا لا ربب ى امن انس ذکر او عن جور جنب نا قرب رسل بنو الذى قعد رجس قوم انن يمن سبل عبد اثم مسس الى طغو فى صحب س طغى اذ نئى حسن دعو ن
    ۵ کیلوبایت (۲۰۲ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۱
  • داده شده به آنان (ردف لکم بعض الذى تستعجلون) مراد از «الذى تستعجلون» مى تواند تنها عذاب دنیایى باشد. بنابراین «بعض الذى تستعجلون»; یعنى، بخشى از آن عذاب
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۲۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
  • برخی از آیات گذشته) تفسیر آیات تَبارَكَ الَّذِي بِيَدِهِ الْمُلْكُ وَ هُوَ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ «1» الَّذِي خَلَقَ الْمَوْتَ وَ الْحَياةَ لِيَبْلُوَكُمْ
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۰۶ واژه) - ‏۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۵
  • )) تفسیر آیات وَ هُوَ الَّذِي أَنْشَأَ لَكُمُ السَّمْعَ وَ الْأَبْصارَ وَ الْأَفْئِدَةَ قَلِيلًا ما تَشْكُرُونَ «78» وَ هُوَ الَّذِي ذَرَأَكُمْ فِي الْأَرْضِ
    ۲۴ کیلوبایت (۱٬۹۵۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
  • آن مشورت مى شود، بوده باشد آن چنان که «راغب» در «مفردات» گفته «اَلاَمْرُ الَّذِی یُتَشاوَرُ فِیْهِ» دیگر نیازى به تقدیر نیست (دقت کنید). شور (۴ بار) وَ بَيْنَهُم
    ۲ کیلوبایت (۱۰۹ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۰۹
  • معناى «قرائت» و مفاد «إقرأ باسم ربّك الّذى خلق ...» مراد از امر به قرائت در «إقرأ و ربّك الأكرم» و مفاد توصيف خدا به «الّذى علّم بالقلم» بعد از امر به قرائت
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۸۷۴ واژه) - ‏۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۴:۵۹
  • می‌کند» (ا رایت الذی ینهی). تفسیر آیات ۱ - برخى از مخالفان پیامبر(ص)، مانع نماز خواندن آن حضرت بودند. (أرءیت الذى ینهى) مراد از «الذى ینهى» - به قرینه
    ۳۵ کیلوبایت (۳٬۳۸۹ واژه) - ‏۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۰۹
  • فَلا يَشْكُرُونَ سُبْحانَ الَّذِي» 2- قانون زوجيّت در مخلوقات را به ذات الهى سرايت ندهيد، او يكتا و بى نظير است. «سُبْحانَ الَّذِي خَلَقَ الْأَزْواجَ» 3-
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۹۴ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۴۷
  • كافى است. «أَ فَرَأَيْتُمُ الْماءَ الَّذِي تَشْرَبُونَ» 2- نزول آب قابل نوشيدن، نشانه حكمت وقدرت الهى است. «الْماءَ الَّذِي تَشْرَبُونَ» «1». وسائل، ج 25،
    ۲۴ کیلوبایت (۲٬۰۱۸ واژه) - ‏۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۱
  • «اشیاء» یا «خصلت» و مانند آن محذوف گردیده است. بعضى گفته اند: «سُمِّى الشىء الذى یغیب و یخفى غائبة و خافیة فکانت التاء فیهما بمنزلتها... فى انّها اسماء غیر
    ۲ کیلوبایت (۱۰۷ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۴۰