نتایج جستجو
از الکتاب
- توجيه مذكور از فهم بسيار دور است پس بعد از اين همه حرف ذوق سليم نمى تواند وسط روز را چند طرف روز بداند، و آن فرض ها و اعتبارات را كه در توجيه اطراف گذشت۴۱ کیلوبایت (۵٬۰۳۱ واژه) - ۷ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۷
- غافل بيخبر كارى از او ساخته نيست ، و در چنگال ماءموران عذاب همچون پر كاهى در وسط يك طوفان سهمگين است ! «نادى » از ماده «ندا» (صدا زدن ) به معنى مجلس عمومى۲۹ کیلوبایت (۳٬۴۷۷ واژه) - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۴۴
- شما هيچ از او خبر داريد؟ (۵۴) در همين بين، به دوزخ مى نگرد و رفيق خود را در وسط جهنم مى بيند (۵۵). به او مى گويد: به خدا قسم، نزديك بود مرا به ضلالت بيفكنى۳۹ کیلوبایت (۴٬۳۰۵ واژه) - ۱۹ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۱۲
- گفت : كشتى مى سازى بسيار خوب ، دريايش را هم بساز! هيچ آدم عاقل ديدهاى در وسط خشكى كشتى بسازد؟!... بعضى ديگر شايد مى گفتند: اوه كشتى به اين بزرگى براى چه۳۴ کیلوبایت (۴٬۰۲۴ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۱۰
- انجام ده ، و ديگرى نهى مى كند، او در اين ميان سرگردان و حيران است ، و در وسط اين دستورهاى ضد و نقيض متحير مانده و نمى داند خود را با نواى كدامين هماهنگ۳۸ کیلوبایت (۴٬۳۷۸ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۰۲
- يُعِيدُهُ إِنَّ ذَلِك عَلى اللَّهِ يَسِيرٌ»: اين آيه تا آخر پنج آيه بعدش در وسط داستان ابراهيم واقع شده ، با اينكه خود آنها ربطى به قصه آن جناب ندارد، ولى۴۲ کیلوبایت (۴٬۷۰۶ واژه) - ۲۹ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۴۳
- در دل آتش سالم نگهداشت ، و موسى و بنى اسرائيل را با ايجاد جاده هاى خشك در وسط دريا از غرقاب نجات داد، و نوح (عليه السلام ) را به وسيله كشتى ساده اى از آن۳۷ کیلوبایت (۴٬۴۱۶ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۵
- تفسير آيه «فَاطّلَعَ فَرَآهُ فِى سَوَاءِ الجَحِيم» آمده كه فرمود: يعنى در وسط جهنّم. و نيز در همان كتاب، در ذيل آيه «أفَمَا نَحنُ بِمَيّتين...»، به سند۴۰ کیلوبایت (۴٬۳۹۶ واژه) - ۲۱ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۱:۳۹
- آلهه. و براى اين منظور، سياق تكلم وحده را برگزيده، مگر در يك جمله معترضه، كه وسط كلام آورده و با سياق خطاب فرموده: «وَ إلَيهِ تُرجَعُون: به سوى او بر مى گرديد»۳۷ کیلوبایت (۴٬۲۶۸ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۸
- اجتماع مى باشد. بسيار با چشم خود ديده ايم كه در يك شب تابستانى ، چراغى در وسط حياط يا بيابان روشن مى كنيم ، در مدت كوتاهى همه گونه حشرات گرد آن جمع مى شوند۳۸ کیلوبایت (۴٬۵۲۲ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۱
- و سپس مرگ، و بعد از آن بعث، و سپس جزا. و اين معنا، در روايتى - كه راويان وسط آن ذكر نشده - آمده است. و از جوامع الجامع نقل شده كه در تفسير اين آيه گفته:۴۰ کیلوبایت (۴٬۴۸۸ واژه) - ۷ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۵۶
- بدين جهت دين حنيف خوانده كه خلق را دستور مى دهد به اين كه: در تمامى امور حد وسط و حالت اعتدال را از دست ندهند، و از انحراف به سوى افراط و تفريط بپرهيزند.۴۲ کیلوبایت (۴٬۸۵۹ واژه) - ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۴۸
- اينجا بيان ديگرى دارد كه مناسبتر به نظر مى رسد و آن اينكه توده هاى ابر در وسط آسمان به راستى شبيه كوهها هستند گر چه از طرف پائين به آنها مى نگريم صافند۴۰ کیلوبایت (۴٬۶۸۸ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۲
- آباديهائى زير توده اى از ريگها و شنهاى روان مدفون گردد، و يا كاروانهائى كه در وسط بيابان در حركتند در زير آن دفن شوند! در حقيقت آيات فوق به اين معنى اشاره مى۴۱ کیلوبایت (۴٬۷۸۷ واژه) - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۱۹
- حروف، از اولِ نام خدا گرفته شده، مانند «كاف» كه از «كافى» است. و بعضى از وسط گرفته شده، مانند «ياء» كه از «حكيم» است. و بعضى از آخر گرفته شده، مانند «ميم»۴۰ کیلوبایت (۴٬۶۶۰ واژه) - ۱۳ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۴۸
- و همراهانش از آن گذشتند «ثم اغرقنا الاخرين » و سپس فرعون و قومش را كه در وسط دو قطعه آب ، قرار گرفته بودند با وصل كردن آبها به يكديگر غرق نموديم . «إِنَّ۳۹ کیلوبایت (۴٬۲۸۸ واژه) - ۱ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۲۲
- سوره يس مى خوانيم : ((ما در گردن آنها غلهائى قرار داديم (كه دستهايشان نيز در وسط آن قرار دارد) اين غلها تا چانه هايشان ادامه دارد لذا سرهاى آنها به بالا نگاه۴۰ کیلوبایت (۴٬۶۶۶ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۰۲
- بخشش دارد. ۱۵۳ - (به خاطر بياوريد) هنگامى كه از كوه بالا مى رفتيد و (جمعى در وسط بيابان پراكنده مى شديد و) به عقب ماندگان نگاه نمى كرديد، و پيامبر از پشت سر۳۹ کیلوبایت (۴٬۴۶۰ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۴۱
- نديده ، اى رب ! حزب خودت اسرائيل را كه فدا دادى ، بيامرز، و خون بنا حقى را در وسط حزبت اسرائيل قرار مده ، كه اگر اينكار را بكنند، خون بر ايشان آمرزيده ميشود،۴۳ کیلوبایت (۴٬۹۳۷ واژه) - ۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۲
- يك جانب قبر قرار داده مى شود، «لحد» گفته مى شود، سپس به هر كارى كه از حد وسط تمايل به افراط و تفريط پيدا كند «الحاد» گفته شده ، و به شرك و بت پرستى نيز۴۳ کیلوبایت (۵٬۰۱۲ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۲۳