نتایج جستجو
از الکتاب
- نميكنيد. هذا يَومُ الفَصلِ دو معني دارد يكي جدايي بين مؤمن و كافر و اهل بهشت و جهنم حق و باطل مطيع و عاصي مظلوم و ظالم چنانچه ميفرمايد:۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۴۳ واژه) - ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۴۰
- كيد آنها همين آوردن فيل با لشگر انبوه براي خرابي كعبه و قتل اهل مكه و تضليل آنها در ضلالت و گمراهي و هلاكت آنها است که بعدا۲۴ کیلوبایت (۲٬۱۶۵ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۱۰
- که كشت كرديد فاسد شد و نفعي عائد شما نشد، بعينه مثل اعماليست که اهل كفر و ضلالت باسم عبادت و بندگي بجا ميآورند که ميفرمايد: وَ قَدِمنا۲۳ کیلوبایت (۱٬۸۸۹ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۳۹
- امور مطلع شود که گفتند: مرد آخر بين مبارك بندهاي است. بعينه مثل اهل دنيا مثل اطفالي است که نميداند در بازيگري چه پيشامدهايي دارد ولي۲۳ کیلوبایت (۱٬۸۴۷ واژه) - ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۶:۱۲
- ميمانند و تماما يك جا جمع ميشوند و لذا ميگويند خورشيد يك ني بالاي سر اهل محشر است آن موقع قيامت بر پا ميشود. ] (آیه 7)- در آیه قبل سخن به۲۴ کیلوبایت (۲٬۲۱۵ واژه) - ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۵۷
- فهم و اللّه الّذين جحدوا حقّ علي بن ابي طالب و حقّ الأئمّة منّا اهل البيت) و مراد بيان مصداق اتمّ طرفين است و منافي با عموم آيه۲۳ کیلوبایت (۱٬۸۲۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- بگيرد که باد ساكن شود پس اينکه كشتيها در ميان دريا راكد ميماند و اهل آنها راه بجايي ندارند محققا در اينکه قدرتنمايي الهي هر آينه۲۴ کیلوبایت (۱٬۸۰۱ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۰
- مغفرت آمرزيده ميشود. و ودود از وداد و محبت است که خداوند دوست ميدارد اهل ايمان را كساني که خدا و رسول و ائمه اطهار را دوست دارند که۲۷ کیلوبایت (۲٬۵۱۹ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۵۲
- ميرود و توجه ميكند عذاب و عقوبت شديد است، و مراد از قلوب قلوب كفار و اهل عذاب است و اما قلوب مؤمنين آرام با خيال راحت هيچ اضطرابي ندارند۲۴ کیلوبایت (۲٬۰۹۵ واژه) - ۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۴۵
- اول: در تعيين ليلة القدر. اختلاف زيادي است بين سني و شيعه بعض اهل تسنن گفتند: ليلة القدر در عهد پيغمبر بود بعد برداشته شد، بعضي گفتند:۵۱ کیلوبایت (۵٬۰۹۷ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۵۱
- باللّه که هر آينه شبانه و مخفيانه بريزيم بر سر صالح و كساني که اهل او هستند و آنها را بقتل رسانيم پس از آن ميگوييم به ولي۴۳ کیلوبایت (۳٬۶۲۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- آل عمران ١٩ (رده اختلاف اهل کتاب)اسماء و صفات: حکیم ۱ ; سریع الحساب ۱۶ ; عزیز ۱ اهل کتاب: اختلاف اهل کتاب ۶ ; حسادت اهل کتاب ۹ ; علماى اهل کتاب ۶ ایمان: ایمان به توحید ۱ ; ایمان به خدا۴۶ کیلوبایت (۳٬۶۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- شدند که اينکه جمله دلالت دارد و شامل جميع طبقات كفار و مخالفين و اهل بدعتها و منكرين پارهاي از احكام الهي شدند تماما تكذيب آيات الهي۴۶ کیلوبایت (۳٬۶۳۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- بَغَى يُؤْمِنُوا أَنْت الْکِتَاب نُخْلِفُه لَک فَإِنّهَا أَرُونِي خَصْمَان أَهْل اهْدِنَا نَجْعَل مُحَرّمَة عِبَادَتِکُم عِلْما لَم دُون نَحْن أَمْلِک فِيه۳ کیلوبایت (۱۱۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۰
- مراد از حمل (به كسر اوّل)بار گناه است ولى چرا حمل گفته شده بنابر آنچه از اهل لغت نقل شد لازم بود حمل (به فتح) گفته شود زيرا گناه بار متصل و بار معنوى است۱۰ کیلوبایت (۶۲۱ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۸
- مىدانم «اُبَّرِءُ اللّهَ مِنَ السُّوءِ بَرأةً». سبحان اللّه و سبيحانك به تصريح اهل لغت گاهى براى تعجب آيد مثل [اسراء:93]. [نور:16]. تسبيح در قرآن بنفسه منعدى۱۷ کیلوبایت (۱٬۴۹۱ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۰
- گفته شد در «يغوث» نيز هست مع الوصف ابن كلبى در الاصنام بتى به نام يغوث براى اهل جاهليت نقل مىكند كه در محلى از يمن قرار داشته و قبيله مذحج و ديگران آن را۲ کیلوبایت (۷۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۵
- گرفتارىها و مصائبى است كه از روى امتحان و عمل به دستور خدا روى مىآورند و اهل آنها هيچ گناهيس كه مصداق «بِما كَسَبَتْ اَيْديكُمْ» باشند ندارند مثل انبياء۱۰ کیلوبایت (۷۱۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۲۸
- امت من هفتاد و سه فرقه هفتاد و دو فرقه در هلاكت و نار و يك فرقه اهل نجات و معذالك دست از سر اينکه فرقه ناجيه هم بر نميدارد و آنها۲۷ کیلوبایت (۱٬۸۶۰ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۵
- كتبه، اعضاء و جوارح زمين، قرآن و غير اينها. دويم: وَ مُبَشِّراً بشارت اهل ايمان و تقوي و اعمال صالحه به بهشت و سعادت و رضاء الهي و فيوضات۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰