نتایج جستجو
از الکتاب
- أعتدنا للظلمین عذابًا ألیمًا . و عادًا و ثمودا و أصحب الرّسّ) ۳ - اقوام و امت هاى بسیارى از عصر نوح تا زمان اصحاب رسّ به خاطر تکذیب آیات الهى و پیامبران،۵۶ کیلوبایت (۵٬۷۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- تفرقه فرمان نداده است; بلکه خواسته او توحید، اعتدال، نماز و زکات است. ۳ - امت هاى پیشین، با وجود برهانِ روشن الهى، گرفتار عبادت غیر خدا شده، خود را به آن۵۱ کیلوبایت (۴٬۲۸۸ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۰:۴۲
- آخر. بعد از آن فرمود: بخدا قسم كه امت به حكومت نزد طاغوت شدند و گمراه گردانيد ايشان را شيطان به سبب آن، و از اين امت نجات نيافتند مگر ما و شيعه ما و غير۵۰ کیلوبایت (۴٬۰۵۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- گرچه خطاب به حضرت ختمى مرتبت صلّى اللّه عليه و آله و سلّم مىباشد، لكن مراد امت و اشاره است به معتقدات حقه كه بايد شخص مسلمان دارا باشد: 1- ايمان به ذات يگانه۵۰ کیلوبایت (۴٬۱۹۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- . دو روايت درباره اينكه مراد از ((امت معدوده )) در آيه شريفه ، امام زمان (ع ) و اصحاباويند روايتى در مورد تقسيم امت محمد (ص ) در روز قيامت به سه دسته و۸۱ کیلوبایت (۷٬۳۱۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- صلّی اللّه علیه و آله فرمود: «خداوند متعال رهبانیت را برای امت من مقرر نداشته، رهبانیت امت من جهاد در راه خداست». تفسیر آیات ۱ - بعثت موسى(ع)، آغاز مرحله اى۷۷ کیلوبایت (۶٬۶۴۷ واژه) - ۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۴
- استغفار امت من باشد، پس در اين ماه بسيار طلب آمرزش كنيد كه حق تعالى آمرزنده و مهربان است. و رجب را اصب گويند براى آنكه رحمت خدا در اين ماه بر امت من بسيار۷۵ کیلوبایت (۶٬۵۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- احتمال بجهاتى بعيد است و بعضى امّت را بمعناى جماعت گرفتهاند يعنى اين خلق جماعت شما است كه با پيشينيان متّحد در دين است و يك امّت و جماعت حساب ميشود و اين احتمال۲۳ کیلوبایت (۱٬۸۰۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- احتمال بجهاتى بعيد است و بعضى امّت را بمعناى جماعت گرفتهاند يعنى اين خلق جماعت شما است كه با پيشينيان متّحد در دين است و يك امّت و جماعت حساب ميشود و اين احتمال۲۳ کیلوبایت (۱٬۸۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- (111) وَ إِنَّ كُلًّا: و بدرستى كه همه مختلفان كه مؤمنند و كافر، خواه از امت تو يا قوم موسى يا ساير امم، لَمَّا لَيُوَفِّيَنَّهُمْ رَبُّكَ أَعْمالَهُمْ:۳۵ کیلوبایت (۲٬۸۰۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- كردهاند به حقيت قرآن و نبوت حضرت محمّد صلى اللّه عليه و آله، يعنى ما را داخل امت مرحومه گردان كه شاهد انبياء و امم ايشانند در روز قيامت. تنبيه- استماع كلمات۵۵ کیلوبایت (۴٬۸۷۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- آن كجى و انحراف مىجويند. [طه:107].آيه درباره قيامت و از بين رفتن كوههاست اَمت به معنى بلندى و عوجاً به معنى پستى و گودى است يعنى در زمين پستى و بلندى نمىبينى۵ کیلوبایت (۴۵۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۲
- فرمود امت موسي هفتاد و يك فرقه شدند هفتاد فرقه آنها در نار و يك فرقه ناجيه و امت عيسي 72 فرقه شدند يكي ناجيه و بقيه في النار و امت من۲۷ کیلوبایت (۱٬۸۶۰ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۵
- ظالمين )فرا مى گيرد و از آن زنهار داده شده است عبارتست از اختلاف داخلى بين امت معناى آيه شريفه : (( واتقوا فتنة لاتصيبن الذين ظلموا منكم خاصه )) بنابر قرائت۲۸ کیلوبایت (۲٬۱۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- نظام كون و طبيعت (رواياتى در ذيل آيات گذشته درباره وظيفه علماء، دست خدا، امت مقتصده و...) تفسیر آیات وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْكِتابِ آمَنُوا وَ اتَّقَوْا۲۳ کیلوبایت (۱٬۵۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- اخير براى آنكه هر كس بپاداش كار خود از خوب و بد برسد پس نبايد حضرت موسى و امت او را باز دارد از تصديق بروز قيامت يا جلد 3 صفحه 502 نماز كسيكه ايمان بيكى۲۹ کیلوبایت (۲٬۵۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- منظور صلاح كار خود احكام خدا را زير و رو كند ولو آنچه مى كند به صلاح حال امت مى كند تطبيق آنچه در باره حدود اختيارات ولى امر گفته شده با مسئله تمتع و آنچه۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۹۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- تقسيم معشيت و بيان علل انقسام آن در جامعه مقصود از اين كه فرمود: اگر مردم امت واحده نمى شدند، سقف خانه كافران را از نقره مى كرديم... آنان که از ذکر خدا۲۸ کیلوبایت (۲٬۱۷۷ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۰۲
- انبياء معناى آيه : ((ان هذه امتكم امة واحدة و انا ربكم فاعبدون (( و مراد از ((امت (( در آن نكوهش اختلاف مردم در امر دين بيان اينكه اعمال كسانى كه تواءم با ايمان۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۶۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- (کذّبت قبلهم قوم نوح و أصحب الرسّ و ثمود) یادآورى روحیه حق ستیز بسیارى از امت ها در طول تاریخ در برابر پیام رسولان الهى، مى تواند از آن جهت باشد که پیامبر(ص)۲۶ کیلوبایت (۲٬۳۳۸ واژه) - ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۹