نتایج جستجو
از الکتاب
- بدى كردند و از امام صادق عليه السّلام نقل نموده كه وقتى حضرت ابراهيم را در آتش انداختند برهنهاش كردند و جبرئيل پيراهنى از حرير بهشتى براى او آورد و بر او۵۹ کیلوبایت (۵٬۴۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- الأرْضِ»: آگاهی از راز آسمانها و زمین. یعنی اطّلاع از غیب کائنات خاصّ خدا است و بس. «إِلَیْهِ یُرْجَعُ الأمْرُ»: کار و بار بدو حوالت میگردد. کار بندگان برای۶۴ کیلوبایت (۶٬۰۱۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- را که بزيارت يكديگر ميروند و گويا ميشنوم صيحه و شيون اهل آتش را در آتش، رسول خدا صلّي اللّه عليه و آله و سلّم فرمود اينکه بندهايست۴۲۸ کیلوبایت (۳۹٬۴۴۵ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۵۶
- خداوند تمام معبودهاى بت پرستان را كه اميدوار بشفاعت آنها بودند براى آنكه آتش افروز جهنم باشند و پرستش كنندگان آنها بهبينند بىمقدارى و پستى آنها را با۵۰ کیلوبایت (۴٬۶۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- سپس سيل بر روى خود كفى حمل كرد، بعضى چيرها كه براى ساختن زيور يا ابزار در آتش مى گدازند نيز كفى مانند آن دارد، خدا حق و باطل را چنين مثل مى زند، و اما كف۴۰ کیلوبایت (۴٬۸۰۶ واژه) - ۳ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۰۵:۴۹
- بعضی از سران قریش نیز مایل بودند صلح کنند، ولی باز ابو جهل مانع شد. سر انجام آتش جنگ شعلهور گردید «حمزه» عموی پیامبر صلّی اللّه علیه و آله و «علی» علیه السّلام۷۲ کیلوبایت (۶٬۸۱۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- متعيّن است چون موافق با ظاهر و اعتبار است و كبودى چشم در روايت از علائم اهل آتش ذكر شده و قمّى ره فرموده ميباشد چشمهاشان بر گردانده شده و سفيدى آنها ظاهر۳۳ کیلوبایت (۲٬۹۰۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- مفرما براى ستمكاران مگر هلاكت را بسبب گناهانشان غرق شدند پس داخل كرده شدند در آتش پس نيافتند براى خود غير از خدا ياورانى و گفت نوح پروردگارا مگذار بر زمين۵۴ کیلوبایت (۴٬۸۶۲ واژه) - ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۵
- همه مخلوقات دانا است(۷۹). آن خدايى كه براى شما از درخت سبز آتش پديد آورد، پس شما از آن آتش مى افروزيد(۸۰). آيا كسى كه آسمان ها و زمين را آفريده، نمى تواند۴۵ کیلوبایت (۵٬۰۴۰ واژه) - ۳۰ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۵
- را كه ميرساند او را بنعيم ابدى و اما اشخاص متعدّى و متجاوز از طريق حق هيزم آتش جهنّم خواهند بود ظاهرا تا اينجا كلام جنّيان ختم شد حال خداوند در وحى خود به۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۳۴ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۳
- پروردگارش راهى و اعتماد كن بر خداى زنده كه نمىميرد و تسبيح گوى او را بستايشش و بس است او كه باشد بگناهان بندگانش آگاه آنكه آفريد آسمانها و زمين را و آنچه ميان۴۳ کیلوبایت (۴٬۲۰۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- ثنايش او را مخلص خوانده . پس بطور قطع مى فهميم كه يوسف در اين مقام و موقف بس خطرناك و باريك ، ثبات قدم را از دست نداده، و با نفس خود مجاهدتى كرده كه جز۴۳ کیلوبایت (۵٬۲۶۱ واژه) - ۴ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۶:۰۴
- معنايش اين است كه: براى شكنجۀ وى، محلى بسازيد كه گنجايش آتش افروخته داشته باشد. سپس وى را در آن آتش بيفكنيد. «فَأَرَادُوا بِهِ كَيْداً فجَعَلْنَاهُمُ الاَسفَلِينَ»:۴۱ کیلوبایت (۴٬۷۱۰ واژه) - ۲۱ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۶
- تكامل را نپيمود و استعداد خود را 1- سورة الواقعه آيه 58 و 59 (بس آيا ديديد آن آبي را که در رحم زنان ميريزيد (نطفه) آيا شما ميآفرينيد۲۲۰ کیلوبایت (۲۰٬۹۶۶ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۴۰
- شوم و مرجع سوء همان دوزخ است كه در آن وارد مى شوند و به آتش آن مى سوزند، و چه بستر بدى است آتش دوزخ !» (جهنم يصلونها فبئس المهاد). تفسير نمونه جلد ۱۹ صفحه۴۱ کیلوبایت (۴٬۷۲۷ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۹
- خلق و غايب بودن آن از خلق، قبل از قيامت. آن هم غايب بودن به درجاتى بس رفيع و مسافتى بس دور. «يُلْقِى الرُّوحَ مِنْ أَمْرِهِ عَلى مَن يَشاءُ مِنْ عِبَادِهِ»:۴۴ کیلوبایت (۴٬۷۴۳ واژه) - ۱۹ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۱۴
- را در اين جهان بى كم و كاست به آنها مى دهيم : ۱۶ - (ولى ) آنها در آخرت جز آتش (سهمى ) نخواهند داشت و آنچه را در دنيا (براى نيل به مقاصد مادى و براى غير۲۸ کیلوبایت (۳٬۳۰۷ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۱۰
- يعنى چقدر بكارهاى اهل آتش ادامه ميدهند. مؤ لف : اين روايات از نظر معنى قريب به هم هستند، اولى صبر بر آتش را تفسير كرد، به صبر بر سبب آتش ، دومى تفسير كرد به۴۱ کیلوبایت (۴٬۷۰۵ واژه) - ۲ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۵
- شود. و گويا مراد از «اطلاع آتش بر قلوب» اين است كه: آتش دوزخ، باطن آدمى را مى سوزاند، همان طور كه ظاهرش را مى سوزاند. به خلاف آتش دنيا كه تنها ظاهر را مى۴۰ کیلوبایت (۴٬۵۴۸ واژه) - ۱۹ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۱
- دستور داده شد چهار ديوارى بزرگى ساختند، سپس در درون آن آتش افروختند، شايد به اين منظور كه هم آتش را از پراكنده شدن و خطرات احتمالى مهار كنند، و هم دوزخى۴۶ کیلوبایت (۵٬۴۸۴ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۳