نتایج جستجو
از الکتاب
- ۲۲۱ هر چند مساءله اى است مربوط به علم كلام نه علم فلسفه كه از حقايق خارجى و عينى بحث مى كند، و كارى به امور اعتبارى ندارد. و ليكن از يك نقطه نظر ديگر مساءله۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۳۸ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۲۹
- اصل به معنى تاثيرى است كه با چشم يا گوش درك مى شود ( «كلم » به معنى تاثيرات عينى ، و «كلام » به معنى تاثيراتى است كه با گوش درك مى شود) سپس توسعه پيدا كرده۴۹ کیلوبایت (۵٬۶۸۴ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۳
- هرگز چنين ترسى را ندارند). به هر حال آنچه عقل و دل را سيراب مى كند، شهود عينى است ، و اين موضوع مهمى است كه در جاى خود بايد شرح بيشترى پيرامون آن داده۴۸ کیلوبایت (۵٬۷۵۵ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۲۵
- جبر و اختيار بحث فلسفى نيست ، چون بحث فلسفى تنها شامل موجودات خارجى، و آثار عينى ميشود، و اما امورى كه بانحاء اعتبارات عقلائى منتهى ميشود، مشمول بحث فلسفى۴۳ کیلوبایت (۵٬۰۳۶ واژه) - ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۷
- گذاشت ، و فرمود: «فتلقى آدم من ربه كلمات » الخ ، و اطلاق لفظ كلمه ، بر موجود عينى در قرآن كريم آمده ، و در آيه : «بكلمه منه اسمه المسيح عيسى بن مريم »، صريحا۴۲ کیلوبایت (۴٬۷۶۷ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۴۰
- مى يابد. چهارم آنكه آنچه را در مورد معاد شوخى مى پنداشتند به صورت واقعيت عينى مى بينند، و تمام درهاى نجات به روى آنها بسته مى شود. با توجه به اينكه مى۴۷ کیلوبایت (۵٬۵۳۲ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۰۳
- قائل شويم كه دلالت دارد، در اوامرى قائل مى شويم كه بخواهد تكليفى را بطور عينى و مولوى واجب كند، نه بطور كفائى و يا ارشادى . إِنَّ اللَّهَ يحِب التَّوَّبِينَ۴۲ کیلوبایت (۴٬۸۳۵ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۲
- دارد با تجربه و آزمايش مكرر، و يا با تبديل كردن استدلالات علمى به مشاهدات عينى آنها را نيز از اعماق قلب خود ريشه كن سازد، لذا مى بينيم حتى ابراهيم (عليه۵۰ کیلوبایت (۵٬۷۲۲ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۰
- جاى آنها را مى گيرد، مقياسهائى كه در متن زندگى انسان قرار گرفته و واقعيتهاى عينى روى آن استوار است و يك جامعه پاك و آباد و آزاد از آنها مايه مى گيرد، همچون۵۱ کیلوبایت (۶٬۰۷۲ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۱۰
- اگر مطالب به طور تدريجى و طبق نيازها پياده شود و براى هر مطلبى شاهد و مصداق عينى وجود داشته باشد، بسيار مؤ ثرتر خواهد بود. اصول تربيتى ايجاب مى كند كه شخص۴۹ کیلوبایت (۵٬۸۷۰ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۵
- به يكى از اين ابعاد باشد. از آنـجـا كـه در بـحـثـهـاى گـذشـتـه ضمن يك مثال عينى خارجى چگونگى موضع - گيرى ثـروتـمـندان مستكبر و مغرور، در مقابل تهيدستان مستضعف۴۴ کیلوبایت (۴٬۸۲۰ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۱۱
- از مسائل معنوى بگيرند، ولى شك نيست كه ظاهر آيات حكايت از يك جريان واقعى و عينى مى كند كه براى پدر و مادر نخستين ما واقع شد، و چون ، در اين داستان نكته اى۴۲ کیلوبایت (۵٬۰۰۳ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۴
- تعبير جامعى است كه بر تمام محتواى قرآن تطبيق ميكند، چرا كه حق همان واقعيت عينى و وجود خارجى است ، يعنى محتواى قرآن هماهنگ با قوانين آفرينش و واقعيتهاى عالم۴۹ کیلوبایت (۵٬۸۲۳ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۰۱
- السّلام در مناجات خود عرض ميكند«1» «الهي لو بكيت حتي تسقط اشفار عيني و انتحبت حتي ينقطع صوتي و قمت لك حتي تنشر قدماي و ركعت لك حتي۴۲۸ کیلوبایت (۳۹٬۴۴۵ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۵۶
- بود) اين آن الهامى بود كه به مادرت كرديم. «و القيت عليك محبه منى و لتصنع على عينى» - ظاهر سياق اين است كه اين قسمت از داستان تا جمله ((و لا تحزن (( فصل دوم۴۲ کیلوبایت (۵٬۰۴۲ واژه) - ۷ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۱۳