نتایج جستجو
از الکتاب
- شتر استعمال شده است و با توجّه به روايات، اين معنا تناسب بيشترى دارد. در انجيل لوقا نيز آمده است: «ورود شتر به سوراخ سوزن، آسانتر از ورود سرمايهداران۴۶ کیلوبایت (۳٬۶۳۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- وَ بَیْنَکُمْ»: مراد این است که همه کتابهای آسمانی صحیح از جمله تورات و انجیل و قرآن در آن اختلاف ندارند. «مِن دُونِ اللهِ»: به جای خدا. غیر از خدا. وَ۵۵ کیلوبایت (۴٬۳۹۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- آمدن پيامبر اسلام، بعد از خود معروف بودن پيامبر«ص» به نام «احمد» در تورات و انجیل وجه اين كه رد كنندۀ دعوت به اسلام، «ظالم ترين» است بحث روایتی: (رواياتى درباره۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۹۰ واژه) - ۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۱۰
- تعبيرانزال و تنزيل (فرود آمدن ) را بكار برده است معناى كلمه ((تورات )) و ((انجيل )) معناى ((فرقان )) و موارد استعمال آن در قرآن مجيد شادى و غم ، رنج و راحت۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۷۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- آمدن پيامبر اسلام، بعد از خود معروف بودن پيامبر«ص» به نام «احمد» در تورات و انجیل وجه اين كه رد كنندۀ دعوت به اسلام، «ظالم ترين» است بحث روایتی: (رواياتى درباره۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۰۴ واژه) - ۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۱۱
- يهود و نصارى كسانى هستند كه خداوند فرموده ميشناسند محمد (ص) را در تورية و انجيل چنانچه ميشناسند پسرهاشان را در خانههاشان و آنها ميدانند حق را از پروردگار۲۴ کیلوبایت (۱٬۸۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- بيشتر اختلافات يهود و نصارى را در معارف و احكام و غيرها قرآن بر طبق تورية و انجيل رفع و حل مينمايد در صورتى كه آورنده آن مراجعه بكتب آسمانى ننموده و درس نخوانده۲۷ کیلوبایت (۲٬۳۱۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- و نزد قتاده مراد به كتاب كتب منزله قبل از قرآن، و نزد مجاهد مراد تورات و انجيل است. نكته: تنكير قرآن جهت تعظيم و تفخيم است، يعنى آيات، كلامى كه جامع است۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- تبع مفسّرين بود ولى بنظر حقير وجهى براى اختصاص كتاب بتورية نيست چون زبور و انجيل هم به بنى اسرائيل داده شده و ظاهرا مراد از حكم حكومت مطلقه و سلطنت حقّه است۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۰۷ واژه) - ۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۴۳
- اشاره بصحف ابراهيم و زبور داود عليهما السلام باشد و كتاب منير اشاره بتورية و انجيل و اللّه اعلم وَ ما يَستَوِي الأَعمي وَ البَصِيرُ «19» وَ لا الظُّلُماتُ۲۹ کیلوبایت (۲٬۶۲۷ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۳۹
- فرق بدين خودشان باقى باشند تا پيغمبرى كه يهود و نصارى ميگفتند در تورية و انجيل بشارت بآمدن آن داده شده با ذكر علامات بيايد و آن حجّت واضحى باشد بر بطلان۳۱ کیلوبایت (۲٬۷۵۳ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۰:۴۳
- و ترجمه شان نزول تفسير: سود پرستى يهود نكته ها آيا قرآن مندرجات تورات و انجيل راتصديق كرده ؟ «43» وَ أَقِيمُوا الصَّلاةَ وَ آتُوا الزَّكاةَ وَ ارْكَعُوا۲۴ کیلوبایت (۲٬۰۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- داد در نسل و ذريّه او نبوت و كتاب را كه بز او صحف و بر فرزندانش تورية و انجيل و زبور و فرقان نازل گرديد و بعد از او هيچ پيغمبرى نيامد مگر آنكه از نسل آنحضرت۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- انواع حرام است و در تهذيب از حضرت باقر (ع) نقل نموده كه حاكم اگر اهل تورية و انجيل نزد او آيند براى محاكمه مختار است در قبول و ردّ حقير عرض ميكنم چنانچه پيغمبر۵۰ کیلوبایت (۳٬۹۲۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- میباشد، به تمامی حقّ و به تدریج بر تو نازل کرد. و (نیز هر یک از) تورات و انجیل را یکجا نازل فرمود، از پیش، برای رهنمود مردمان. و فرقان [:قرآن، جدا کنندهی۱۳۳ کیلوبایت (۶٬۹۶۴ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۷
- بايد دلالت كند بر مصونيت تورات و انجيل، زيرا آنها نيز ذكر خدايند، و حال آن كه كلام خداى تعالى صريح است در اينكه تورات و انجيل محفوظ نمانده اند، بلكه تحريف۴۱ کیلوبایت (۴٬۷۸۸ واژه) - ۲۸ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۲
- بيشتر اختلافات يهود و نصارى را در معارف و احكام و غيرها قرآن بر طبق تورية و انجيل رفع و حل مينمايد در صورتى كه آورنده آن مراجعه بكتب آسمانى ننموده و درس نخوانده۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۵۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- اشاره بصحف ابراهيم و زبور داود عليهما السلام باشد و كتاب منير اشاره بتورية و انجيل و اللّه اعلم ثُمَّ أَخَذتُ الَّذِينَ كَفَرُوا فَكَيفَ كانَ نَكِيرِ۲۸ کیلوبایت (۲٬۴۱۷ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۴۱
- اطلاق ميشود ناگاه حضرت عيسى زبان گشود و فرمود همانا من بنده خدايم كه داد مرا انجيل و گرداند مرا پيغمبر و گرداند مرا با بركت و نفع در هر جا باشم و توصيه فرمود۲۹ کیلوبایت (۲٬۵۵۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- سخن گفتن عيسى (ع )با مردم در سن كهولت ، گفته شده است مراد از ((تورات )) ((انجيل )) در قرآن كريم بعثت حضرت عيسى (ع ) عموميت داشته ، هر چند رسالت او به سوى۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۳۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷