تفسیر:المیزان جلد۵ بخش۱۷: تفاوت میان نسخهها
از الکتاب
(Edited by QRobot) |
جزبدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۱: | خط ۱: | ||
{{تغییر صفحه | قبلی=تفسیر:المیزان جلد۵ بخش۱۶ | بعدی = تفسیر:المیزان جلد۵ بخش۱۸}} | |||
__TOC__ | __TOC__ | ||
خط ۱۸: | خط ۲۰: | ||
* اشاره به عدم صحت قول به منسوخ شدن جمله «''' و المحصنات من الذين اتوا الكتاب ... '''» با «''' لا تمسكوا بعصم الكوافر '''» | * اشاره به عدم صحت قول به منسوخ شدن جمله «''' و المحصنات من الذين اتوا الكتاب ... '''» با «''' لا تمسكوا بعصم الكوافر '''» | ||
* رواياتى درباره معناى «''' كفر به ايمان '''» درذيل جمله «''' و من يكفر بالايمان فقد حبط عمله '''» | * رواياتى درباره معناى «''' كفر به ايمان '''» درذيل جمله «''' و من يكفر بالايمان فقد حبط عمله '''» | ||
{{تغییر صفحه | قبلی=تفسیر:المیزان جلد۵ بخش۱۶ | بعدی = تفسیر:المیزان جلد۵ بخش۱۸}} | |||
[[رده:تفسیر المیزان]] | [[رده:تفسیر المیزان]] |
نسخهٔ کنونی تا ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۹:۵۰
→ صفحه قبل | صفحه بعد ← |
- آيات ۵ - ۴ سوره مائده
- حكم صيد با سگ شكارى
- پاسخ به يك سؤ ال در مورد توجه خطاب تكليفى به كفار در آيه شريفه
- مراد از « طعام » در آيه شريفه
- آيه شريفه داله بر حليت محصنات از اهل كتاب ، منسوخ نيست
- منظور از كلمه « محصنات » در آيه شريفه
- معناى « كفر به ايمان » عبارت است از تركعمل به مقتضاى ايمان
- بيان غرض از تشريع حكم مربوط به زنان كتابيه و زنهار دادن از سقوط در پرتگاههوا و هوس در معاشرت با اهل كتاب
- اقوال و احتمالات نادرستى كه در معناى آيه « اليوماحل لكم الطيبات ... » گفته شده است
- رواياتى در ذيل جمله « ...و ما علتكم من الجوارح مكلبين » مربوط به صيد با سگشكارى
- رواياتى در مورد مراد از حليت طعام اهل كتاب درذيل جمله « و طعامهم حل لكم »
- رد اشكالات صاحب تفسير المناز بر علماى خاصه كه حليت حبوبات و نظائر آن را نزداهل كتاب باشد از آيه شريفه فهميده اند
- رد استدلال صاحب المنار در بررسى حكم تحريم ذبيحهاهل كتاب
- رد گفتار ديگر صاحب المنار در خصوص (تفاوت رفتار اسلام با عرب و غير عرب )
- رواياتى در ذيل آيه (والمحصنات من الذين اوتواالكتاب ...)
- اشاره به عدم صحت قول به منسوخ شدن جمله « و المحصنات من الذين اتوا الكتاب ... » با « لا تمسكوا بعصم الكوافر »
- رواياتى درباره معناى « كفر به ايمان » درذيل جمله « و من يكفر بالايمان فقد حبط عمله »
→ صفحه قبل | صفحه بعد ← |