نتایج جستجو
از الکتاب
- چون در پشت سر آن اشاره به دانه هاى غذایى شده، استفاده مى شود که منظور خصوص زراعت است. خضر (۸ بار) مِنْه فَأَخْرَجْنَا نُخْرِج شَيْء حَبّا کُل مُتَرَاکِبا۱ کیلوبایت (۷۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۰۹
- آیات شامل این کلمه «تَزْرَعُونَه» از مادّه «زراعت» و به معناى «رویانیدن» است. زرع (۱۴ بار) ه (۳۵۷۶ بار) روياندن. كاشتن. و نيز مصدر به معنى مفعول باشد۳ کیلوبایت (۲۴۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۲۶
- را مىرويانيد يا ما رويانندهايم آيا شما آن را [بىيارى ما] زراعت مىكنيد، يا ماييم كه زراعت مىكنيم؟ آیا شما آن تخم را میرویانید یا ما رویانندهایم؟ آیا۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۷۲ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۳۹
- هاى زراعتى تفسیر کرده اند که در آستانه قیامت تعطیل مى گردد، و از ساکنان و زراعت خالى مى شود. ولى، تفسیر اول از همه معروف تر است. عشر (۲۷ بار) ال إِذَا وَ۳ کیلوبایت (۲۱۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۴۷
- این احتمال نیز داده شده که منظور این بوده که با جدیت و کوشش هر چه بیشتر زراعت را دنبال کنید; زیرا دأب و دئوب به معناى کوشش و خستگى نیز آمده است، یعنى آن۳ کیلوبایت (۲۲۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۰۵
- ابدی آن چون نخواسته) نصیبی نخواهد یافت. کسی که زراعت آخرت را بخواهد، بر زراعتش می افزاییم و کسی که زراعت دنیا را بخواهد، اندکی از آن را به او می دهیم، ولی۴۶ کیلوبایت (۴٬۰۴۶ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۴
- مى آفریند، و ویژگى خاصى دارد. «جنّت» هم به باغ و هم به زمین هاى پوشیده از زراعت گفته مى شود و باغ هاى پردرخت را نیز به خاطر مستور شدن زمین هایشان، «جَنَّت»۱۵ کیلوبایت (۸۳۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۵
- زنان و فرزندان و اموال هنگفت از طلا و نقره و اسبهای ممتاز و چهارپایان و زراعت، در نظر مردم جلوه داده شده است؛ (تا در پرتو آن، آزمایش و تربیت شوند؛ ولی)۷۱ کیلوبایت (۵٬۸۹۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- غیرمعروش [= باغهایی که نیاز به داربست ندارد] را آفرید؛ همچنین نخل و انواع زراعت را، که از نظر میوه و طعم با هم متفاوتند؛ و (نیز) درخت زیتون و انار را، که۶۴ کیلوبایت (۵٬۲۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- تفسیر آیات ۱ - محصول دادن زراعت، وابسته به اراده خداوند است. (لو نشاء لجعلنه حطمًا) ۲ - خداوند، در صورتى که بخواهد، مى تواند زراعت ها را به خس و خاشاک تبدیل۲۳ کیلوبایت (۱٬۸۸۹ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۳۹
- قرار دادیم؛ و گرداگرد آن دو (باغ) را با درختان نخل پوشاندیم؛ و در میانشان زراعت پر برکتی قراردادیم. |و براى آنها [داستان] دو مردى را مثل بزن كه به يكى از۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۴۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- آنها مال به خصوصى ندارد و همه مشتركند، شبها باران مىبارد، روزها آفتابى است زراعت مىكنند، كسى از آنها به ما و از ما به آنها نمىرسد... ابن جريح گفته: شنيدهام۱۲ کیلوبایت (۱٬۲۱۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۷
- شما را به پارهای از سختیها چون ترس و گرسنگی و نقصان اموال و نفوس و آفات زراعت بیازماییم، و صابران را بشارت و مژده بده. و بی تردید شما را به چیزی اندک از۵۹ کیلوبایت (۴٬۸۰۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- معاد است اثبات ربوبيت پروردگار، با بر شمردن سه تا از مهمترين حوایج مردم: زراعت، آب و آتش معناى اين كه قرآن كريم، در «كتاب مكنون» است مراد از «مسّ» و «مُطَهّرُون»،۱۵ کیلوبایت (۱٬۱۳۷ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۶
- المِيزَان...» معناى اين كه فرمود: خدا به بندگان خود، «لطيف» است مقصود از زراعت آخرت و زراعت دنيا چیست؟ توضيح و بررسی اقوال مفسران در تفسير آيه مودّت آیا مخاطب۳۱ کیلوبایت (۲٬۴۱۹ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۳
- معاد است اثبات ربوبيت پروردگار، با بر شمردن سه تا از مهمترين حوایج مردم: زراعت، آب و آتش معناى اين كه قرآن كريم، در «كتاب مكنون» است مراد از «مسّ» و «مُطَهّرُون»،۱۵ کیلوبایت (۱٬۲۵۲ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۸
- معاد است اثبات ربوبيت پروردگار، با بر شمردن سه تا از مهمترين حوایج مردم: زراعت، آب و آتش معناى اين كه قرآن كريم، در «كتاب مكنون» است مراد از «مسّ» و «مُطَهّرُون»،۱۷ کیلوبایت (۱٬۳۸۶ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۵
- معاد است اثبات ربوبيت پروردگار، با بر شمردن سه تا از مهمترين حوایج مردم: زراعت، آب و آتش معناى اين كه قرآن كريم، در «كتاب مكنون» است مراد از «مسّ» و «مُطَهّرُون»،۱۷ کیلوبایت (۱٬۳۴۷ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۷
- معاد است اثبات ربوبيت پروردگار، با بر شمردن سه تا از مهمترين حوایج مردم: زراعت، آب و آتش معناى اين كه قرآن كريم، در «كتاب مكنون» است مراد از «مسّ» و «مُطَهّرُون»،۱۷ کیلوبایت (۱٬۴۱۵ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۷
- المِيزَان...» معناى اين كه فرمود: خدا به بندگان خود، «لطيف» است مقصود از زراعت آخرت و زراعت دنيا چیست؟ توضيح و بررسی اقوال مفسران در تفسير آيه مودّت آیا مخاطب۳۷ کیلوبایت (۲٬۸۱۲ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۸